Tiralla Tímea

Tiralla Tímea vagyok, 2003 szeptemberében kezdtem meg első tanévemet mint tanító. Az Eötvös József Főiskola Pedagógiai Fakultásán szereztem tanító szakos diplomát angol műveltségterületen. Szerencsésnek érzem magam, mert folyamatosan a gyermekek között lehetek, oktathatok és nevelhetek.

Szakmai pályám a bajai Lukin László ÉZI és AMI-ban indult napközis nevelőként. Már az első tanév félévekor lehetőséget kaptam, hogy osztályfőnökként bizonyíthassam rátermettségemet. Pályakezdőként kivételes lehetőségnek, ám óriási kihívásnak is tekintettem az új feladatot. A hétköznapok szépségei - a nehézségek ellenére - csak erősítették a bennem rejlő elkötelezettséget a tanítói pálya iránt.

2012 szeptemberében már a gyakorlóiskolában fogadhattam az első osztályosokat napközis nevelőként. 2013-ban újra osztályfőnök lehettem, s a magyar nyelv és irodalom, a természetismeret tantárgyak mellett az angol nyelv rejtelmeibe is bevezethettem a tanulókat.

A naprakész tudás fontos, ezért oktató-nevelő munkámat különböző képzéseken fejlesztem folyamatosan tovább.

Mint édesanya átérzem, hogy mennyire nehéz eldönteni, vajon ki lehet a legalkalmasabb személy arra, hogy féltett csemetéjét átsegítse az óvodából az iskola ismeretlen világába, s utat mutasson 4 éven át a tudás birodalmában. Az iskolakezdés az egyik legfontosabb időszak az ember életében, tele érdeklődéssel, várakozással és némi egészséges szorongással. Célom, hogy az újdonsült kisiskolások minél előbb megtalálhassák második otthonukat az iskola falain belül, barátokat szerezzenek és vágyjanak a tudásra. Alapos, biztos, használható tudás megszerzésére, helyes tanulási szokások kialakítására törekszem. A gyermekek életkori sajátosságaiknak megfelelően ezt játékos formában, szeretetteljes légkörben érhetem el legkönnyebben és leggyorsabban.

Fontosnak tartom a szülőkkel is a hatékony együttműködés kialakítását, hiszen céljaink közösek.

A nehéz döntés meghozatala előtt a gyerekeket és szüleiket is sok szeretettel várom a rendkívüli helyzethez alakított bemutatkozásokra, hogy megtegyük az első lépéseket a megismerkedés és az iskolássá válás útján.

„A pedagógus feladata csak a vezetés, az útmutatás: ő csak segít, szolgál, míg a gyermek személyisége a maga erejénél fogva fejlődik, mert a gyermek maga cselekszik.”

(Maria Montessori)